Miten Joensuun Kotimaiseman markkinointi toimii?

Hei kaikki ja terveiset keväisestä Joensuusta!

Kirjoitan tämän blogikirjoituksen kohteiden markkinoinnista ja tekniikasta, jota käytämme kaikkien meillä välitettävien asuntojen myyntiin. Olemme kollegoiden Tuulan ja Jannen kanssa kehittäneet uniikin markkinointikonseptin vakiovarusteeksi välityssopimukseen.

Voit lukea meidän toiminnasta sanomalehti Karjalaisen toimittajan kirjoittaman uutisen tästä linkistä! (vain Karjalaisen tilaajille).

Kokemusta meillä kiinteistönvälityksestä on yhteensä yli 26-vuotta ja näkemystä asuntojen markkinointiin on kertynyt pitkältä ajalta, Tuulalla jo vuodesta 2009 saakka. Minä (Joonas Mäki-Kokkila) vastaan meillä valokuvauksesta ja markkinoinnista asiakkaiden tarpeisiin.

Jokainen välityssopimus meidän kanssamme sisältää asunnon myynnille arvokkaan markkinointipaketin. Meidän tehtävämme on erottaa sinun kotisi muista markkinoilla olevista kohteista 3D-esittelyn, videoesittelyn, ilmakuvien ja ammattitaitoisen valokuvauksen keinoin. Nämä kaikki kuuluvat meillä välityssopimukseen ilman lisähintaa asiakkaalle.

Ollessani töissä Lieksassa OP Kodin vastaavana kiinteistönvälittäjänä opettelin asuntokuvauksen salat juurta jaksaen. Onneksi ihan ensimmäisiä otoksiani ei ole enää tallella, koska siitä matka ammattitaitoiseksi valokuvaajaksi ja ilmakuvaajaksi on ollut pitkä. Neljän Lieksassa vietetyn välitysvuoden aikana opettelin järjestelmäkameran käytön, videomarkkinoinnin perusteet ja ilmakuvauksen asunnoista sekä vapaa-ajan kohteista.

Ammattilaiseksi asuntokuvauksessa kehittyminen vaatii satoja asuntoja, kuvaussilmää ja teknistä osaamista, jota on hankala rahalla saada.

Asuntokaupan pääpaino on siirtynyt nettiin. Meidän kaikki myytävät kodit löytyvät etuovi.com ja oikotie.fi markkinapaikoilta. Omasta mielestäni myynti-ilmoituksen kuvien tarkoitus on antaa asunnosta paras realistinen kuva ostajalle. Asunnoista kuvattava 3D-esittely on ostajalle rehellinen kuvaus myytävästä kodista, jolta ei juurikaan voi piilottaa mitään.

Asuntoihin kuvattavassa 3D-esittelyssä luodaan kodin sisälle polku, jossa ostaja pääsee etenemään asunnon sisällä ja kotiin on mahdollista tutustua myös VR-lasien avulla, mikäli ostajan omistaa tähän käyttöön sopivat laitteet.

3D-materiaali mahdollistaa myös täysin virtuaalisten asuntoesittelyjen pitämisen, jolloin 3D-kuvan ja Teams-videpuhelun avulla kauempana asuvalle ostajallekin pystytään esittelemään myytävät asunnot tehokkaasti. Virtuaalisen näytön tarkoitus on säästää ostajan, myyjän ja välittäjänkin aikaa, sekä tällä hetkellä suhteellisen tyyristä polttoainetta. Välittäjä jakaa ostajalle oman näyttönsä, jossa kuljetaan yhdessä virtuaalinen esittelymateriaali läpi.

Kokonaisuus ratkaisee, niin markkinointi kuin asunnon tiedot tulee kaikki olla kunnossa. Kokeneet ammattitaitoiset välittäjämme pitävät huolen siitä, että nämä asiat toteutuvat.

Asunnon vaihtaminen ja mielenrauha kuuluvat meillä samaan lauseeseen!

Terveisin,

Joonas Mäki-Kokkila, Yrittäjä, Kiinteistönvälittäjä, LKV, KED, Kaupanvahvistaja

040 220 6469

joonas@joensuunkotimaisema.fi

Image

Varaa maksuton tapaaminen
tällä lomakkeella: